vrijdag 11 november 2011




2009 meer dan 1100 geregistreerde dode Indonesische domestic workers

Mensen worden vanuit het buitenland overgevlogen wanneer ze worden mishandeld, maar worden vervolgens van de buitenwereld weggehouden. Dit doen ze, zodat het niet in het nieuws komt. '

"Hij stond naakt achter me, had al een condoom om en forceerde me om sex met 'm te hebben. Toen ik me verzette sloeg ie me tegen de grond en verkrachtte me."

Ieder jaar komen er meer dan 100.000 mensen terug naar Indonesie (mannen en vrouwen) nadat ze zijn mishandeld of misbruikt.

Ze hebben zelf het gevoel dat ze door de regering in de steek worden gelaten:
- de regering zegt dat ze het exporteren van deze mensen niet kan stoppen omdat er zoveel geld in omgaat.
- de regering regelt tegenwoordig wel soort van opleidingen voor mensen voordat ze vertrekken.
- ze krijgen een mobiele telefoon mee. Maar het eerste wat domestic workers met een telefoon moeten doen is hun telefoon inleveren. Ze hebben hier dus niets aan.

Maid abuse: Overal komt agressie tegen domestic workers voor, niet alleen Saoudi Arabie.

De meeste domestic workers zeggen niets van hun mishandeling/misbruik, omdat ze bang zijn om ontslagen te worden, nog meer mishandeld te worden of zelfs teruggestuurd te worden naar hun land waar ze niets hebben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten